Wij zijn Metro!

door
marketing
Leestijd 1 min.

Kim Brynaert (31) Sales support

Kim is één van de nieuwste aanwinsten van Metro. Zij werkt hier nog maar vijf maanden. «Mijn ontvangst is heel warm verlopen, letterlijk en figuurlijk. De eerste ontmoeting met mijn nieuwe collega's was op teambuilding in Spanje. (lacht) Ik heb dus het geluk gehad iedereen op een heel spontane manier te leren kennen en voelde mij onmiddellijk op mijn gemak in het team. Bij Metro kan je gerust je ‘gekke' zelf zijn. Natuurlijk moet er ook nog gewerkt worden. Als sales support bied ik administratieve ondersteuning aan de accountmanagers. Daarnaast volg ik kleine en grote projecten op, zoals samplingacties in stations, wedstrijden en native advertising. Ik ben eigenlijk de levende schakel tussen sales, marketing en de redacties.»

Erik Boes (41) Distributieassistent

Erik legt de meeste treinkilometers af van alle Metro-medewerkers. Hij zorgt er als distributieassistent mee voor dat je deze ochtend een krant vond in de display. «Ik bezoek tijdens de (ochtend)spits een vijftal treinstations of metrohaltes verspreid over het land om te controleren of de juiste oplage geleverd werd, hoe vlot lezers de krant meenemen, of de displays op hun plaats staan, enzovoort. Terug op kantoor pas ik de oplage aan voor de volgende dag aan de hand van mijn bevindingen in de stations. Omdat het aantal pagina's van de krant elke dag kan wijzigen, passen we ook de transporten en verpakking dagelijks aan. Dat houdt mijn job boeiend.»

Zoë Cops (36) Key account manager

Zoë is een vertrouwd gezicht bij de adverteerders van Metro. Al elf jaar maakt zij deel uit van het salesteam. «Na mijn opleiding Interieur vormgeving las ik de vacature van account executive in Metro. Iets helemaal anders dan waar ik voor gestudeerd had, maar de tweetalige krant en Brussel als bruisende werkomgeving trokken me aan. Ik zat aan hetzelfde eiland als de account managers, waardoor ik veel van hen oppikte. Na een tijdje groeide ik zo zelf door tot account manager. De afwisseling in mijn job houdt me nog steeds scherp. Ik ben niet iemand die elke dag van 9 tot 17u achter een bureau wil zitten. Als account manager kom ik op verschillende plaatsen, bijvoorbeeld wanneer ik klanten bezoek. Mijn sectoren zijn ook al vaak veranderd. De voorbije tien jaar is Metro in een digitale stroomversnelling terechtgekomen. Online advertenties, socialemediakanalen, influencers... ik zal me hier nooit vervelen.»

 

Virginie Royer (36) Production executive

Virginie waakt als production executive over de advertenties in de krant. «Afhankelijk van het aantal advertenties, de grootte en waar de adverteerder ze in de krant wil, maak ik dagelijks de planning op. Zo leg ik het aantal pagina's vast, waarop de redactie verder werkt. Het is mijn taak om heel punctueel en gedetailleerd alles op te volgen. Zo komen we alle afspraken na en past de puzzel steeds perfect. Ik houd van dit gevarieerde werk. Elke dag de deadline halen, geeft me voldoening. Yes! Morgen weer opnieuw.»