Stewardess zet boze passagier voor een getekend raam

(c) AFP / Getty Images

Een klagende passagier eiste midden tijdens een vlucht om aan een raampje te zitten. Een bijdehande stewardess bedacht vliegensvlug een oplossing.

In een vliegtuig zitten kan soms een vervelende ervaring zijn. Medepassagiers die onredelijk veeleisend zijn en de crew constant lastig vallen, zijn een bron van irritatie. Bovendien worden ze verondersteld altijd hun glimlach te bewaren, en de al dan niet vervelende  passagiers vriendelijk te woord te staan.



Het kan echter zelfs stewardessen soms te veel worden. Dit overkwam een airhostess nadat een passagier herhaaldelijk klaagde over z’n zitplaats, die geen uitzicht gaf door een raam.

Geen andere stoelen beschikbaar 

De niet bij naam genoemde man vroeg om naar een andere rij te mogen verschuiven, maar er waren geen beschikare plaatsen meer, waarop de man luidkeels zijn frustratie ventileerde.

Toen de cabin crew hun ronde deed om te vragen of de mensen iets willen drinken, de man “ik wil graag een raam” uitflapte, was voor de stewardess de maat vol.

Ze liep even weg, maar kwam snel weer terug met een stukje papier. Ze plakte het papier direct op de wand naast de man. Bij nadere inspectie bleek het een tekening te zijn van een raampje met uitzicht op twee wolkjes en zee.

(c) Twitter / @kooo_TmS_suke

Geen verdere klachten van de passagier

Een Japanese twitteraar die het hele ding zag gebeuren postte een foto van de tekening met het verhaal erbij geschreven. Het ging snel viraal en werd sindsdien al meer 15.000 keer geliket.

Het was het beste wat de stewardess kon doen in korte tijd voor het nogal buitensporige verzoek terwijl het vliegtuig vele honderden kilometers in de lucht was.

Het lijkt erop dat de man ook wel de humor ervan in kon zien, want de Twittergebruiker meldde geen verdere complicaties tijdens de vlucht.