I Love My Job: Janne werkt bij Metro

door
marketing
Leestijd 2 min.

Wie? Janne Vandevelde

Leeftijd? 25 jaar

Opleiding? Taal- en letterkunde, Bedrijfscommunicatie en Journalistiek

Functie? Content Writer

Organisatie? Metro

Hoe ben je bij Metro terechtgekomen?

«Na mijn studies Journalistiek was ik op zoek naar een job waarbij ik in mijn pen kon kruipen. Ik las Metro toen al regelmatig en op een dag botste ik op een artikel in deze START-bijlage. Virginie, Laurens en Laura vertelden over hun job als productieassistent, grafisch vormgever en journalist bij Metro. De kleine teams en directe aanpak spraken me aan, dus aarzelde ik niet en stuurde mijn cv en motivatiebrief op. Amper drie weken later kon ik aan de slag als copywriter op de Marketingafdeling. Wist ik veel dat die drie mijn (prettig gestoorde) collega's zouden worden!»

Wat doe je?

«Ondertussen ben ik verhuisd naar onze Content Room. Daar schrijf ik webartikels, doe ik interviews rond native advertising, pen ik artikels neer over lifestyle, gezondheid en ecologie, coördineer ik onze Metro Weekend en denk ik mee na over de digitale toekomst van Metro. We zijn een klein team, dus iedereen springt bij waar nodig. In die geoliede machine ga ik elke dag nieuwe uitdagingen aan.»

Wat vind je leuk aan je job?

«Taal is mijn passie, en hier kan ik over de meest uiteenlopende thema's schrijven. Bij Metro vormen we trouwens een jonge en gezellige bende. Elke vrijdag ontbijten we samen en één keer per jaar gaan we een weekend in de zon ontspannen. En natuurlijk ben ik ook fier dat mijn artikels gratis verspreid worden. Telkens ik iemand Metro zie lezen op de trein, kan ik een glimlach maar moeilijk onderdrukken.»

Get on board van onze Metro-trein Ontdek alle vacatures op nl.metrotime.be/vacatures