Campagne #ImNotFake sensibiliseert jongeren rond namaak

door
Belga
Leestijd 1 min.

#ImNotFake, dat is het motto van een nieuwe campagne die jongeren moet duidelijk maken dat namaak kopen geen goed idee is. De campagne is een initiatief van Nanac en het Europees Centrum voor de Consument (ECC) België, die er in november en december mee langs Belgische scholen toeren. Namaakgoederen zijn overal te koop, maar niet zonder risico's, zegt het ECC maandag in een mededeling. "Ze kunnen gevaar inhouden voor de gezondheid en veiligheid door bijvoorbeeld giftige ingrediënten in lipgloss of een gsm-lader die ontploft." En als de douane de zending van namaakgoederen onderschept, kan je een gepeperde rekening verwachten.

Om jongeren rond de problematiek te sensibiliseren lanceert het ECC met partners een campagne, gericht op jongeren van de tweede en derde graad secundair onderwijs. Met de #ImNotFake Federal Truck, een klas op wielen, bezoeken ze vanaf 5 november tot aan de kerstvakantie de Belgische scholen en reiken ze jongeren en leerkrachten didactisch materiaal; een fiche met 10 tips, een video, een Facebookpagina en ander interactief materiaal. Het didactisch materiaal staat gratis ter beschikking van alle leerkrachten van het secundair onderwijs die rond dit thema willen werken.

bron: Belga