Reizigers kunnen m-ticket nu ook via KBC-app kopen

Reizigers kunnen m-ticket nu ook via KBC-app kopen
Foto De Lijn

Klanten van KBC kunnen vanaf vandaag in de KBC Mobile-app een m-ticket voor de tram of de bus kopen. Het is de eerste keer dat vervoersmaatschappij De Lijn die samenwerking met een bank aangaat.

Het systeem van het m-ticket, het digitale vervoersbewijs voor De Lijn, heeft er sinds vandaag een nieuwe uitbreiding bij. Voortaan kunnen klanten van KBC, CBC en KBC Brussels Bank en Verzekering rechtstreeks in de app van hun bank zo’n ticket aankopen. Het volstaat om je telefoonnummer te geven en aan te duiden met welke rekening je betaalt. Daarna beginnen de 60 minuten reistijd.



“Met de KBC Mobile app maken we betalen voor bus en tram nog laagdrempeliger”, aldus directeur-generaal bij De Lijn Roger Kesteloot. “Vorig jaar waren de digitale tickets (sms-ticket + m-ticket) goed voor 60% van de losse tickets. Intussen kan je met de smartphone alle courante vervoerbewijzen kopen: een ticket voor een enkele rit, een tienrittenkaart en een dagpas.”

M-ticket boomt

De nieuwe aankoopoptie voor het m-ticket zal de populariteit ervan nog doen toenemen. Nu al wordt het meer gebruikt dat een sms-ticket. Op twee jaar tijd werden er van die laatste 491.000 stuks verkocht. Van de m-tickets gingen er meer dan driekwart miljoen de deur uit. Samen waren ze goed voor 1,3 miljoen ritten.

Het m-ticket en de tienrittenkaart m-card10 zijn allebei te koop via de app van De Lijn en bij vijf externe aanbieders: Whim, Mobiflow, BeMobile, XXImo en Olympus Mobility. De vervoersmaatschappij laat ook weten dat er tests en gesprekken lopen met vier extra partners.