Ingenieuze verpakking toont welke bananen rijp zijn

Koreaanse winkel wordt geprezen vanwege 'rijpverpakking'
Twitter / @askakorean

Een Koreaanse supermarkt krijgt veel lof van hun klanten omdat ze een simpel, maar ingenieuze verpakking hebben aangeboden waardoor er minder bananen moeten worden weggegooid. “Genieën aan het werk bij E-market”, klinkt het op Twitter.  

Klanten van de Koreaanse supermarkt E-market worden voortaan aangemoedigd om hun nieuwe verpakking te kopen, waarbij zes bananen in één doosje zitten. De bananen zijn gerangschikt van rijp naar onrijp. Op die manier vermijd je dat je met een overschot aan overrijp fruit zit. “Geniaal”, en “een goede manier om voedseloverschotten weg te werken”, klinkt het op sociale media. Bovendien is het geweten dat rijp fruit, ander fruit sneller laat rijpen in een afgesloten doosje.

Kritiek 



Toch is niet iedereen zo blij met het idee. Sommige mensen vinden het niet oké dat de fruitsoort in een plastic doosje wordt gestoken.