Fire is Gold zet de wei in vuur en vlam

Foto Fire is Gold

Een stralend zonnetje en een eclectisch publiek vol enthousiasme. Meer hadden de organisatoren van het Vilvoordse festival Fire is Gold niet nodig om van de tweede editie een succes te maken. Metro ging er de sfeer opsnuiven.

Hoewel de festivals in ons land als paddenstoelen uit de grond schieten, heeft Fire is Gold als uitgesproken urban festival op korte tijd een uniek plaatsje in het festivallandschap weten te veroveren. De sfeer is top, de organisatie feilloos en de extra activiteiten naast de muziek lonen de moeite.

Vier podia

In totaal waren er vier podia voorzien, waarvan de twee hoofdpodia gerund werden door het magazine Vice en Trillers. Artiesten als Thecolorgrey, Isha, L’Or du commun, 6ix9ine en dj’s als Simon le Saint, Eagl, Black Mamba en TLP gaven er het beste van zichzelf.

Sport en spel

Naast de muziek was ook de ‘namiddagsport’ de moeite. Zo was de WK-match België-Tunesië te zien op een groot scherm en werd er een frisse pint aangeboden aan de trouwe supporters. Met een mooie 5-2 voor de Rode Duivels als eindstand zat de sfeer alvast snor.

Ook voor wie zich graag zelf uitslooft waren er meer dan genoeg opties. Zo kon je je uitleven op een skateramp, experimenteren met een BMX, werden er breakdancedemonstraties gegeven en was er een indoor basketbalterrein beschikbaar. Keuze te over dus.

Het oog wil ook wat

Met de affiche en de setting mikt Fire is Gold vooral op een urban publiek. Op vestimentair vlak viel er dus heel wat te beleven en qua diversiteit is het festival behoorlijk uniek. De ideale plek om je ogen uit te kijken, inspiratie op te doen of de nieuwste trends mee te pikken.

Alyssa Lepage