Vandenhaute stapt in sportmarketing

door
Belga
Leestijd 2 min.

Wouter Vandenhaute en zijn zakenpartner Erik Watté worden voor de helft eigenaar van Sporthouse Group. De kmo, gespecialiseerd in digitale sportmarketing, commercialiseert de onlineactiviteiten van bekende voetballers, wielrenners en atleten. Dat melden de betrokkenen, nadat de krant De Tijd over de transactie had bericht.

Sporthouse Group werd in 2011 opgericht door Sam Kerkhofs om de website en sociale media van Rode Duivel Dries Mertens te beheren. Sam Kerkhofs is de neef van Katrin Kerkhofs, de vrouw van Mertens. Ondertussen beheert Sporthouse ook de onlineactiviteiten van voetballers als Kevin De Bruyne en Youri Tielemans, de wielrenners Jasper Stuyven en Philippe Gilbert en de atletiekfamilie Borlée. De kmo, met twaalf medewerkers, produceert voorts marketingcontent voor tv-zender Play Sports, voetbalclub AA Gent en wielerploeg Quick Step Cycling Team.

De instap van Vandenhaute en Watté (via hun investeringsvehikel Waterman en Waterman) kadert in een kapitaalsverhoging bij Sporthouse Group. Er worden geen financiële details vrijgegeven.

"Dankzij de kapitaalsverhoging kan Sporthouse Group zijn internationale plannen verder vorm geven en zijn dienstverlening ook uitbreiden met een grotere focus op de captatie van waardevolle data voor merken", klinkt het in een persbericht.

Sam Kerkhofs blijft de CEO van Sporthouse Group. Ook ex-basketter Tomas Van Den Spiegel, die zich een jaar geleden inkocht in het bedrijf, blijft betrokken. Hij zal daarnaast een rol krijgen bij Flanders Classics, de wielerorganisatie die Vandenhaute en Watté in 2010 opstartten en die onder meer de Ronde van Vlaanderen organiseert.

Voor Vandenhaute betekent de instap in Sporthouse Group een nieuwe stap in de verschuiving van zijn zakenimperium richting sportwereld, sinds de aankondiging begin maart dat hij en Watté hun belang in De Vijver Media (Woestijnvis en de zenders VIER, VIJF, ZES) zouden verkopen aan telecombedrijf Telenet.

Bron: Belga