741.000 kijkers voor Milaan-San Remo op VTM

door
Belga
Leestijd 1 min.

De 109de editie van de wielerklassieker Milaan-San Remo werd zaterdagnamiddag door gemiddeld 741.000 tv-kijkers gevolgd op VTM. Omstreeks 17.25 uur waren 1.152.000 kijkers getuige van de triomf van Vincenzo Nibali op de Via Roma. Dat meldt de commerciële zender. Het Italiaanse wielermonument was voor het eerst op VTM te volgen, met co-commentaar van ex-wielerkampioen Tom Boonen. De uitzending was volgens VTM goed voor 68 pct van de mannelijke doelgroep (+15 jaar). Dat kijkcijfer is het dubbele van de editie 2017 op Eurosport, met toen gemiddeld 358.668 kijkers in Vlaanderen en Nederlandstalig Brussel. De piek bedroeg 621.046 kijkers. De laatste Primavera op de openbare omroep VRT, in 2016, haalde een gemiddelde van 661.151 kijkers (marktaandeel 67,4 pct) met een piek van 961.283 kijkers.

bron: Belga