Diversiteit in de ruime zin van het woord

BNP Paribas Fortis wil vrouwen en mannen van verschillende leeftijden en herkomst aantrekken, elk met hun eigen ervaringen. Om een cultuur van inclusie te promoten, organiseert de bank een aantal originele events. Het bewijs daarvan zie je in de video hierboven, die in totaal al meer dan 200.000 keer bekeken werd.
door
Janne
Leestijd 1 min.

Sinds 2014 organiseert de bank jaarlijks een ‘Week van de Diversiteit'. Verschillende netwerken binnen het bedrijf werken daaraan mee. Zoals MixCity, dat opkomt voor de gelijkheid van mannen en vrouwen, of O2, een netwerk voor collega's ouder dan 50 jaar. Of ook ‘Ability', voor medewerkers met een handicap, en ‘Pride', voor LGBT-medewerkers (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender) en hun familie.

Tijdens de Week van de Diversiteit 2017 werden de leden van die netwerken uitgenodigd op een origineel event, waarop ook de directieleden, collega's van de kantoren en de vakbonden aanwezig waren. Doel: tonen dat we allemaal wel iets gemeen hebben.