Pakketje testosteronpleisters zou toch niet per ongeluk bij Sky beland zijn

Pakketje testosteronpleisters zou toch niet per ongeluk bij Sky beland zijn
Pakketje testosteronpleisters zou toch niet per ongeluk bij Sky beland zijn

De Britse krant Daily Mail heeft vandaag opnieuw een bommetje doen ontploffen in de wielerwereld. Het dagblad beweert dat Team Sky zeven jaar geleden toch zelf testosteronpleisters heeft besteld. Het Britse WorldTour-team claimde zelf altijd dat het pakketje per ongeluk bij hen terechtkwam. Dat laatste blijkt echter tegengesproken te worden door een onderzoek van de General Medical Council. Zij ontdekten volgens Daily Mail dat teamarts Richard Freeman, ook de arts van de Britse wielerbond, de testosteronpleisters bestelde. De bestelling zou gebeurd zijn vanuit het National Cycling Centre in Manchester. Vervolgens zou het team aan de leverancier gevraagd hebben een e-mail te sturen met de mededeling dat het pakketje verkeerd was bezorgd.

Eerder was er in 2011 al ophef over een pakketje gericht aan toenmalig kopman Bradley Wiggins. Volgens Sky zat daar fluimucil, een slijmoplosser, in. Maar dit wordt in twijfel getrokken.



Ondertussen is de zaak-Froome bij Sky ook nog niet opgelost. De viervoudig Tourwinnaar liet vorig jaar in de Vuelta een te hoge dosis salbutamol in zijn urine optekenen. In afwachting van het onderzoek mag Froome wel meedoen aan wedstrijden.

Bron: Belga