Rikolto tevreden met campagneweekend

door
Belga
Leestijd 1 min.

Rikolto blikt tevreden terug naar het campagneweekend. Op basis van de eerste cijfers ligt de opbrengst in de lijn van de voorbije jaren. Met alle weekendacties mikt Rikolto op een opbrengst van 500.000 euro. Vorig jaar klokte de campagne af op 444.000 euro, zo maakt de ngo zondagavond bekend. Het was de eerste keer dat campagne werd gevoerd sinds de naamsverandering van Vredeseilanden naar Rikolto.

Met de vraag 'wat eten we morgen?' stond de campagne stil bij de onzekere toekomst van ons eten. "Met het geld dat we ophalen ondersteunen we wereldwijd boerengroepen om sterke zakenpartners te worden en ijveren we voor een voedingssector die rechtvaardiger en milieuvriendelijker werkt", aldus woordvoerder Jelle Goossens.

Tegen het einde van het jaar wil Rikolto 1,8 miljoen euro ophalen.

bron: Belga