I Love My Job: Timmy werkt voor Telenet

« Klanten helpen da’s meer dan verkopen »

Wie? Timmy De Ruysscher
Leeftijd? 36
Studies? Lasser
Functie? Shopmanager in Jette
Bedrijf? Telenet

 

Wat is er belangrijk voor een shopmanager?



“Ik doe de planning van het personeel en moet daarbij flexibel zijn. De laatste tijd zitten we met veel zieken en dan moet ik snel kunnen schakelen. Ik help vooral de verkopers te zoeken naar hun sterke punten en hun werkpunten, om zo hun competenties te versterken. Verder ben ik verantwoordelijk voor de operationele kant van de winkel.”

Waarom werk je graag bij Telenet?

“Ongeveer acht jaar geleden begon ik als verkoper in een Telenetwinkel, na een paar maanden werd ik shopmanager. Bij Telenet vertrekken verkopers vanuit de klant, en niet vanuit de producten. Ik hou ervan mij te verdiepen in de mens achter de verkoper en hem te triggeren om het beste van zichzelf te geven. Dat doe ik door complimenten te geven en door constructief te coachen zodat ze hun werkpunten zelf ontdekken. Fouten maken kan als je eruit leert! ”

Wat vind je leuk aan werken in Brussel?

“Brussel is een heel boeiende omgeving om te werken. Vanuit mijn woning in Zaventem ben ik al na 20 minuten in mijn winkel in Jette. Ik rijd tegen de file in (lacht).”