Deze man werd ontslagen bij Lidl omdat hij te hard zijn best deed

Lidl
Foto Wikimedia

Jean uit Barcelona werd ontslagen van zijn job als filiaalmanager bij Lidl. De reden? Hij werkt te hard.

De toegewijde manager arriveerde vaak al om 5 uur ’s morgens in zijn winkel. Hij spendeerde er uren met zelf de rekken te vullen en bestellingen en prijzen na te kijken zodat alles in orde was als zijn personeel arriveerde.

Tegen de regels



Hoewel sommigen maar kunnen dromen van zo’n arbeidsethos, was de supermarktketen er niet mee gediend. Zo breekt Jean met zijn harde werk de regels inzake het verbannen van onbetaalde overuren.

Jean besteedde vaak anderhalf uur in zijn filiaal alvorens in te klokken en was dikwijls alleen in de winkel, wat niet mag bij Lidl. Zo klinkt het voorschrift tegen onbetaalde overuren dat ‘elke gepresteerde minuut betaald en ingeklokt moet worden’.

Rechtszaak

De Spanjaard heeft intussen de beslissing van zijn bazen aangeklaagd. De lopende rechtszaak zal beslissen of hij zijn job en nog belangrijker, zijn kortingskaart, mag houden. Hou de moed erin, Jean. En anders kan je nog steeds je kansen gaan wagen bij concurrent Aldi.