Jongen met syndroom van Down steelt de show in campagne River Island

Down
Foto River Island

De 11-jarige Joseph Hale is de ster van de nieuwste campagne van River Island. De ouders van de jongen hopen hiermee de percepties over mensen met het syndroom van Down te kunnen veranderen. Joseph en acht andere kinderen doen mee aan de ‘RI Kids Squad’-campagne die focust op diversiteit. 

De jongen, die naast het syndroom van Down nog de ontwikkelingsstoornis dyspraxie en een algemene ontwikkelingsachterstand heeft, is de oudste van de groep. In de campagne toont hij zijn leuke persoonlijkheid en zijn liefde voor blinkende dansschoenen. “Joseph is een heel leuk kind met een aanstekelijke lach en ster-présence,” vertelt Josie Cartridge van River Island tegen Metro UK. Door diverser te zijn hoopt River Island de aanvaarding van mensen met een beperking te stimuleren.

A post shared by River Island (@riverisland) on



Selfies nemen

Ouders Karen en Andrew zijn fan van de campagne. “We zijn zoals altijd enorm trots op Joseph en zijn River Island enorm dankbaar om hem te kiezen en in te zien wat een mooie jongeman hij is,” zeggen ze aan Huffington Post. “Hij veroordeelt niemand, hij ziet mensen niet als verschillend – iedereen is hetzelfde voor hem, iedereen is zijn vriend,” klinkt het fier.

Ook Joseph zelf genoot ervan de campagne te maken. “Het was leuk om mijn vrienden op school de video te tonen. Mensen kunnen nu selfies met mij nemen.”