IN BEELD: Een bedrijf vroeg mensen om bekende logo’s na te tekenen. Het resultaat is hilarisch

Logo Starbuck
Foto Signs.com

De meeste bedrijven investeren bloed, zweet en een hoop geld in de zoektocht naar een gepast logo. Maar is dat geld wel goed besteed? Het bedrijf Sings.com nam de proef op de som. Het vroeg 156 Amerikanen tussen de 20 en de 70 jaar om tien beroemde logo’s na te tekenen.

Bedoeling was dat ze de logo’s zouden tekenen zonder enige visuele hulp van buitenaf . Alle tekeningen werden dus puur op basis van hun eigen herinneringen gemaakt. De resultaten variëren sterk, gaande van de perfecte kopie tot heel vrije interpretaties.

 De kleur moet kloppen



Opvallend genoeg slaagde de meeste deelnemers er wel in om de kleurencombinaties correct na te bootsen, wat wijst op het belang ervan. “Mensen associëren kleuren vaker met emoties, waardoor we die het gemakkelijkste onthouden. Vervolgens kijken we naar de vormen en tot slot lezen we de tekst”, legt kleurenpsycholoog Karen Haller uit op Bored Panda. “Als we het gevoel hebben dat er iets niet klopt in het logo, dan ligt dat meestal aan de kleur”, besluit ze.