Mediahuis investeert 1,5 miljoen euro in Nederlands 'matchingplatform' voor freelancers

door
Belga
Leestijd 1 min.

Mediahuis, uitgever van onder meer Het Nieuwsblad en De Standaard, neemt een minderheidsparticipatie in Jellow, een Nederlandse jobwebsite waar freelancers en opdrachtgevers elkaar vinden. Het Belgische mediabedrijf heeft er 1,5 miljoen euro voor veil. "We verbreden hiermee onze positie in die markt", zegt An Steylemans, hoofd communicatie bij Mediahuis. Jellow bestaat al sinds 2013. Freelancers kunnen er hun diensten aanbieden, terwijl bedrijven er hun freelancenetwerk in kaart kunnen brengen. Mediahuis komt aan boord via een kapitaalverhoging.

"Er bestaan al een aantal gelijkaardige platformen, maar Jellow is toch behoorlijk uniek omdat er een vorm van screening en evaluatie wordt toegepast", legt Steylemans uit. Mediahuis heeft al verschillende vacatureplatformen, met onder meer Jobat in België en NRC Carrière in Nederland. "Maar die zijn nog erg op permanente betrekkingen gericht, terwijl in de markt freelancers en consultants aan belang winnen."

Jellow blijft voorlopig enkel in Nederland actief. "We voelen dat er daar nog meer potentieel is. We gaan daar eerst op focussen", zegt Steylemans. "Al is het niet uitgesloten dat we in de toekomst naar België kijken."

bron: Belga