Special Olympics Belgium en 2dehands.be winnen Effie Gold Award

Special Olympics Belgium en 2dehands.be hebben donderdagavond een Effie Gold Award in de wacht gesleept. De jury loofde hun campagnes voor de indrukwekkende resultaten die ze boekten. “Deze kwamen tot stand dankzij een uitgekiende strategie, die feilloos werd omgezet in een straffe creatieve campagne”, aldus de jury. De Effie Awards, die donderdag voor de 29ste keer werden uitgereikt, bekronen elk jaar de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes. Dit jaar kende de jury een Gold, Silver en Bronze award toe aan 13 van de 15 finalisten.
“Dit hoge aantal winnaars en finalisten is een direct gevolg van het stijgend niveau van de deelnemende cases en het groeiend aantal inzendingen. De campagnes die hier vanavond in de prijzen vielen, zijn niet enkel bijzonder doordacht opgebouwd, ze zijn bovenal effectief en realiseerden de beoogde doelstellingen”, aldus juryvoorzitter Ignace Heyman.
De winnaars kwamen uit diverse sectoren: banking, consumer goods, corporate & B2B, leisure & entertainment, non-profit, retail & e-tail en telecom. “Deze diversiteit is erg belangrijk omdat de Effie Awards het hele marketinglandschap wil aanspreken en betrekken”, aldus de juryvoorzitter.
Special Olympics Belgium en 2dehands.be Brussels kaapten met hun respectievelijke campagnes “Play Unified” en “De Nagel op de Kop” elk een Effie Gold Award weg. Het zilver ging naar Bolero met “Machtig Makkelijk”, Telenet met “Gaan en blijven gaan met WIGO van Telenet” en Klara met “Klarafy”.

bron: Belga