Failing Forward: 4 hilarische flops van Colgate, Heinz, Google en Bic

80 tot 90% van de innovaties mislukt. Ook bij grote bedrijven. Wat als we deze spectaculaire mislukkingen nu eens tonen, dachten ze in het succesvolle Museum of Failure in Zweden. Dacht je dat gekende bedrijven enkel successen lanceren? Lach en leer uit deze 4 flops:
door
marketing
Leestijd 1 min.

    Heinz spuit groen

De groene ketchup was rond de eeuwwisseling zo'n succes dat Heinz snel ook oranje, purpere, blauwe en roze sauzen voor kinderen uitbracht. Na 25 miljoen verkochte flessen was het over. Geen moeder wilde nog vijf halflege flessen in haar koelkast.

 

Colgate bakt lasagne

Je poetst je tanden met Colgate. Maar alles daarvoor doe je liever zonder Colgate. Eten, bijvoorbeeld. Deze lasagne bleef dan ook in menige supermarkt onaangeroerd liggen.

 

Bic for her krabbelt

Eindelijk konden vrouwen schrijven… dankzij de Bic for her. Wereldwijd waren vrouwen geschokkeerd. Het product staat nu op Amazon met de mededeling: “We don't know when or if this item will be back in stock.”

 

Google Glass breekt

Geweldige technologie… waarop niemand zat te wachten. We willen nog lang niet met een bril rondlopen waarop informatie verschijnt over wie we ontmoeten. Nog minder graag geven we onze privacy prijs.

 

Het museum zelf is alvast een succes. De komende maanden is het op tournee in Zweden, Turkije en de Verenigde Staten. www.museumoffailure.se