Belgodyssee en Metro zoeken jonge journalisten

Belgodyssee
Foto R.V.

De Belgodyssee-wedstrijd gaat weer van start legt dit jaar de focus op jonge ondernemers die hun dromen willen waarmaken en zo motor worden van economische, sociale en culturele verandering.

Met Metro als partner nodigt de wedstrijd laatstejaarsstudenten journalistiek uit om een reportage te maken over dit thema. Acht duo’s – de ene Nederlandstalig, de andere Franstalig – trekken erop uit en werken twee weken lang samen aan radioreportages, de geschreven pers en online.

Bruggen bouwen



Los van het jaarlijks wisselende thema, blijft Belgodyssee trouw aan zijn succesformule. De wedstrijd van het Prins Filipfonds slaat opnieuw de handen in elkaar met Metro, VRT, RTBF en l’Avenir. Samen mikken ze op jonge reporters uit de drie gemeenschappen van het land. Door anderstalige deelnemers aan elkaar te koppelen, wordt meteen ook een brug gebouwd tussen de verschillende landsdelen.

Eerste stapjes in mediawereld

Studenten die in het laatste jaar van een universiteits- of hogeschoolopleiding zitten en tussen 20 en 25 jaar oud zijn, kunnen zich inschrijven.  Hun artikels worden via de mediapartners op het brede publiek worden losgelaten. Ook de Nederlandstalige én de Franstalige Metro-kanalen geven hen dus de kans om hun eerste stapjes in de mediawereld te zetten.

Ook onze redactie gaat op zoek naar een opvolger voor Cisse Michiels, die we vorig jaar tot nederlandstalige winnaar verkozen.

Meer info: www.belgodyssee.be