Deze start-up vraagt sollicitanten om hondenvoer te eten

Start-up vraagt sollicitanten om hondenvoer te eten
Foto Pexels

Farmer’s Dog, een maaltijdservice voor honden uit Brooklyn, schotelt nieuwe werknemers altijd een bordje van het eigen product voor. De start-up gaat er prat op dat het voer zo goed is dat ook mensen er van kunnen eten.

Als je wil beginnen werken bij Farmer’s Dog, moet je bereid zijn om iets te doen: een portie hondenvoer naar binnen werken. De start-up vindt het belangrijk te benadrukken dat al hun maaltijden zo gezond zijn dat zelfs mensen ze kunnen eten. “Maar”, vertelt mede-oprichter Jonathan Reger aan Business Insider, “de meeste mensen zijn teleurgesteld als ze proeven hoe smaakloos het is. Het zijn gewoon groenten en vlees.”

Maaltijden op maat van je hond

Regev en zijn partner Brett Podolsky startten het bedrijf in 2014 op, nadat de hond van Brett huisgemaakte maaltijden nodig had om gezond te blijven. Hij zag dat wel een tijdje zitten, maar besefte dat niet iedereen er waarschijnlijk zo over dacht. Daarom stampten ze een maaltijdservice voor viervoeters uit de grond.

Het werkt op dezelfde manier als HelloFresh. Je bestelt het aantal maaltijden dat je die week nodig zult hebben. Elke maaltijd wordt samengesteld aan de hand van een vragenlijst die informeert naar de gezondheid en grootte van de hond.

Industrie van 30 miljard dollar

Het duo haalde vorig jaar 8,1 miljoen dollar aan investeringen op. Niet onlogisch als je bedenkt dat de American Pet Products Association berekende dat Amerikanen dit jaar 29,69 miljard dollar zullen spenderen aan eten voor hun huisdieren. Een groot deel daarvan gaat naar de toegenomen interesse in voeding van een hoge kwaliteit.