KitKat zet extra in op wasabi- en kersenbloesemsmaken

KitKat zet extra in op wasabi- en kersenbloesemsmaken
Flickr / slgckgc

Nestlé, het bedrijf achter onder andere de snoepreep KitKat, opent een nieuwe fabriek in Japan. Die zal zich toeleggen op de productie van kleine oplages van de snoepreep in speciale smaken, zoals wasabi, kersenbloesem of edamame.

Bij ons is de variatie aan KitKat’s niet zo groot. We kennen een aantal verschillen in de chocolade, maar in landen zoals Japan bestaan er vaak meer dan twaalf verschillende smaken tegelijk, zoals onder andere paarse zoete aardappel. En Nestlé wil zich nu meer toeleggen op dat ‘exotisch’ deel van de markt.

Vandaag is in het land een nieuwe fabriek van het bedrijf opengegaan. De vestiging zal kleine hoeveelheden van ‘premium’ smaken produceren. Zo zullen er repen van de band rollen die proeven naar aardbei, esdoorn, pistache of framboos.

Het perfecte cadeau

De snoepreep is al jaren ongelooflijk populair in Japan en is daar de meest gegeten chocolade snack. KitKat heeft een plaats veroverd in de sterke cadeau-cultuur in Japan en wordt vaak gebruikt om te geven aan kinderen die het goed doen op school.

Ook de variatie in smaken speelt daarop in. In Japan is het de gewoonte dat je geschenken meeneemt voor je familieleden als je op vakantie bent geweest of voor het werk ergens naartoe moest. Er bestaan dertig regionale varianten van KitKat, net zoals seizoensgebonden smaken en eenmalige uitgaves. Zo kwamen er al eens verpakkingen op de markt in de vorm van de Fuji-berg, een fles sake of kaastaart.