Plezier maken en werken? Zo combineer je dat bij Telenet

Caroline (midden) en haar team

Goesting. Dat hebben de verkopers van Telenet Business. Goesting om in een vrolijke sfeer te werken, hun klanten te leren kennen en hen oplossingen op maat voor te stellen. Hoe is het werken in dit salesteam?

“Hallo. Goedemorgen. Met Kristof van Telenet Business. Waarmee kan ik u helpen?” De vrolijke account manager aan de telefoon is Kristof Boonen. Na drie jaar in een technische functie verkoopt hij vandaag telecomoplossingen aan kleine bedrijven.



“Het is momenteel behoorlijk hectisch, best plezant”, lacht Kristof. “Veel zelfstandigen en kleine bedrijven willen hun telecompakket bekijken en zaken regelen voor de grote vakantie.”

We zoeken vijf toffe collega’s

Kristof is één van de 25 medewerkers op de Internal Sales-afdeling van Caroline Aertgeerts (40). Deze afdeling van Telenet Business helpt twee klantengroepen aan de gepaste telecomoplossingen: de ondernemingen met minder dan twintig werknemers, en de bedrijven van twintig tot honderd medewerkers.

“We zoeken nu vijf toffe collega’s om ons team verder te laten groeien”, zegt Caroline. “Ons doel is het werk en leven van onze klanten gemakkelijker maken. We laten hen zorgeloos genieten van de nieuwste technologie.”

Creatief team

What you see is what you get, is de mentaliteit binnen het team. “We zijn geen typische groep in das en hemd. Wel hardwerkend, en met het hart op de tong”, weet Caroline. “We zijn een hecht team dat alles uit de kast haalt om onze klanten verder te helpen en te adviseren.”

In dit creatieve team worden inspanningen beloond met grote en kleine incentives en met een fikse toename van het variabele deel van het salaris.”

Geen files

Een extra voordeel van deze job als account manager? Je hoeft de baan niet op naar klanten. Hierdoor vermijd je veel fileleed. “We werken via telefoon, mail en chat. Zo combineren we de rust van het kantoor met het uitdagende en zelfstandig werken in een job als account manager.”

Zelf werkt Caroline negentien jaar bij Telenet. “Ik begon als administratief assistent en groeide door naar een verantwoordelijke functie. Zeven jaar geleden telde mijn team twee verkopers, binnenkort dertig. Opvallend is het lage verloop binnen ons team. Mensen doen deze job graag en verdienen er goed hun boterham mee.”


Kan jij internal accountmanager bij Telenet Business worden?

Zin om dit salesteam te versterken? Over deze drie kenmerken moet je
zeker beschikken:

Zelfstandig werken. Je neemt beslissingen over welke klanten, hoe en wanneer benaderen. Je plant je eigen werkdag.

Vrolijk en creatief om het team sfeermakers aan te vullen.

Ervaring in verkoop waarmee je op maat van zelfstandigen denkt en oplossingen uitdenkt.


«Elke dag anders»

Kristof Boonen, 37

Internal accountmanager SOHO bij Telenet

“Ik zocht uitdaging en meer verantwoordelijkheid. Dat heb ik vandaag als verantwoordelijke voor de verkoop aan bedrijven tot twintig werknemers. De ervaring die ik vroeger als zelfstandige ontwikkelde, zet ik hier in. En dat in een toffe job waarin elke dag anders is.”

 

«Leuke teamspirit»

Youri Follman, 28

Internal accountmanager SMe bij Telenet

“Ik geniet van onze leuke teamspirit. We lachen geregeld, gaan samen iets eten en werken ook hard. Mijn vorige job was niet uitdagend meer. Toen ik solliciteerde bij Telenet, kon ik snel op gesprek. Nu 2,5 jaar later rij ik nog elke dag fluitend naar mijn werk.”

 

«Vertrouwensrelatie
met klanten»

Hans Diels, 43

Internal accountmanager SMe bij Telenet

“Ik werk hier al sinds de start van deze afdeling als verkoper voor bedrijven van twintig tot honderd medewerkers. Het blijft interessant omdat ik vertrouwensrelaties opbouw en van hieruit oplossingen uitwerk die mijn klanten doen groeien. Zelf kan ik ook intern doorgroeien.”


Dit artikel wordt u aangeboden door Metro-partner Telenet