Agribex lanceert campagne voor toenadering tussen landbouwer en consument

Agribex, een sectorfederatie in de landbouw, start in september de campagne ‘Een hart voor de landbouw’. Daarmee wil ze de landbouwer appreciatie laten krijgen van de consument. In december volgt de traditionele handelsbeurs, al voor de zeventigste keer. Van 5 tot 10 december loopt in Brussels Expo Agribex, een jaarlijkse vakbeurs voor onder meer de akkerbouw en de veeteelt. De organisatoren kijken positief naar de beurs. “We verwachten een gelijklopende editie met de voorbije jaren, met zo’n 110.000 bezoekers, maar we hebben het gevoel dat het aantal investeringen toch wat gaat aantrekken”, klinkt het bij de organisatie. Ze verwijst naar studiewerk van Crelan. De bank ziet voor bijvoorbeeld de melkvee- en varkenshouderij enig herstel.

Om de landbouwsector te ondersteunen, wordt na de zomer de campagne ‘Een hart voor landbouw’ gelanceerd. “Het wordt een roadshow in de buurt van grootwarenhuizen, op een achttal plaatsen in heel het land. Het wordt een soort overzicht van hoe de moderne landbouw er uitziet”, klinkt het. “Consumenten zullen een steunboodschap kunnen uitspreken. Zo kan de landbouwer opnieuw meer appreciatie krijgen.”



bron: Belga