Reizigers zijn meer dan ooit tevreden over MIVB

Brieuc de Meeûws
Belga / N. Maeterlinck

Ondanks een bewogen jaar 2016 blijft MIVB ijveren voor mobiliteit voor iedereen in Brussel. Dat doet de openbaarvervoermaatschappij met glans. Met een score van 7,1 op 10 is de klantentevredenheid groter dan ooit.

MIVB werd vorig jaar in het hart getroffen, al hadden de terreuraanslagen maar een kleine dip tot gevolg. Zo was de maatschappij goed voor 369,5 miljoen ritten, slechts 700.000 minder dan in 2015. “Sowieso hebben we het hoofd nooit laten hangen”, vertelt Brieuc de Meeûs (foto) aan Metro.



Hij kijkt ook vooruit. “In 2016 hebben we al heel wat gerealiseerd, maar er liggen nog veel projecten in het verschiet”, aldus de CEO. De MIVB voorziet ook 650 aanwervingen in 2017, naast 122 veiligheidsmedewerkers en 109 jongeren met een startbaanovereenkomst.

Tevreden klanten

Het doorzettingsvermogen van het MIVB-personeel wierp zijn vruchten af. Met volle trots kon de Meeûs meedelen dat hun klantentevredenheid in 2016 de lucht in schoot. De reizigers gaven MIVB een algemene score van 7,1/10 op de tevredenheidsbarometer, het beste resultaat. dat de onderneming ooit behaalde.

Investeringen

Onder meer door een aantrekkelijker aanbod van de openbaarvervoermaatschappij zijn klanten almaar meer tevreden. MIVB wil blijven investeren en innoveren. “We laten het aanbod groeien om de noden van de reizigers steeds beter te kunnen beantwoorden. We bestellen naast enkele elektrische bussen 235 hybride exemplaren en 175 nieuwe trams”, zegt de Meeûs.

“Volgens de tevredenheidsbarometer is reizigersinformatie essentieel voor onze gebruikers. Daarom investeren we verder in de installatie van bovengrondse wachttijdaanduiders. Tegen eind 2017 moet er ook gratis wifi zijn in alle 69 metrostations.”

(bt)