Campagne wil dat mannen zich scheren tegen bierverspilling

Foto Pixabay

De webshop HOPT.be heeft een actie gelanceerd om mannen met een baard aan te sporen om zich te scheren. De reden: al die haren zorgen ervoor dat er in België jaarlijks tienduizenden liters bier worden verspild.

Met de campagne ‘Shavings for Savings’ wil de webshop, die speciale bieren aanbiedt, meer aandacht voor de steeds groeiende markt voor craft bieren of simpelweg ambachtelijke bieren. “Maar van al dat heerlijke Belgische bier worden hectoliters verspild doordat er bier blijft hangen in snorren en baarden. Dat is doodzonde”, vertelt Berry Plokker van HOPT.be aan Het Nieuwsblad.



Een Brits onderzoek geeft aan dat er jaarlijks zo’n 90.000 liter bier verspild wordt door baarden en snorren. Testen op proefpersonen hebben uitgewezen dat gezichtsbeharing 20% van zijn eigen gewicht kan absorberen. Zo blijft bij elke slok bier 0,56 milliliter hangen in het haar.

“Wij roepen iedereen op om zich voor één keer te scheren, zodat niets van het bier verloren gaat”, zegt Plokker. HOPT.be is onderdeel van Saveur Biere, de grootste bier speciaalzaak in Frankrijk. De campagne kende dan ook al een groot succes in het buurland.