Failing Forward: De werkdag van (her)starter Ségolène Martin

Toen Ségolène Martin (34) en Nik Subramanian (33) hun eerste start-up Meetsies.com stopzetten, legden ze meteen de kiem voor een nieuw verhaal.
door
marketing
Leestijd 1 min.

Meetsies was een platform waarop gastheren en tafelgenoten elkaar konden vinden. Maar het werd met 1.500 gebruikers en veel concurrenten geen rendabele business. Nu bouwen ze een start-up op het prijsalgoritme van hun platform. Kantify helpt retailers hun data te ontginnen. Vijf sleutelmomenten in een werkdag van Ségolène Martin:

09:00

“Aan het begin van de dag blader ik door nieuwsbrieven en Google Alerts op mijn smartphone. Zo weet ik meteen wat retailers en onze concurrenten doen, of er nieuwe producten en diensten zijn... In onze innovatieve omgeving moeten we snel alles weten.”

09:10

“Mijn teamleden staan al bij elkaar voor overleg. Iedereen overloopt kort wat hij of zij aan het doen is. Nik en ik informeren ons team over prioriteiten en komende deadlines. Dat snelle overleg past in onze vlotte manier van werken. Zo weet iedereen alles.”

11:00

“Ik ga regelmatig naar evenementen en beurzen. Soms ben ik een van de sprekers. Dan kan ik de voordelen van onze dienst aan de retail-sector uitleggen. Meteen winnen we aan naambekendheid en netwerk. Mensen kennen is cruciaal voor een start-up.”

14:00

"Ik hou van ‘echte' contacten met klanten. Daarom overleg ik liefst persoonlijk, of via telefoon of skype. Ze vertellen me wat hun uitdagingen en dagelijkse problemen zijn met de data die ze verzamelen. Ik bekijk hoe we hen via intelligente processen kunnen helpen.”

20:00

“Na kantoortijd doe ik alles waarvoor ik geen tijd had: mails lezen in de metro, de planning voor de volgende dag maken, oplossingen voor moeilijkheden bedenken, cv's bekijken… Er blijft helaas geen tijd over om te sporten. Koken mijn relaxmoment.”