Infrabel lanceert Limburgse aanwervingscampagne in lokaal dialect

door
Belga
Leestijd 2 min.

Spoornetbeheerder Infrabel start in Limburg een campagne om zo'n vijftig nieuwe medewerkers aan te trekken. Dat doet Infrabel met een slogan in het Limburgse dialect: "Wei sjiek is mich da! Is da iet veur oech?". De regionale aanwervingscampagne start vanavond tijdens de basketbalwedstrijd tussen Limburg United en Charleroi. Op 28 en 29 april volgen twee jobdagen in Hasselt, waar sollicitanten mogelijk dezelfde dag nog met een contract naar huis gaan. Infrabel startte al eerder een aanwervingscampagne in Antwerpen en in West-Vlaanderen. Maar ook in Limburg is de Belgische spoorinfrastructuurbeheerder op zoek naar nieuwe medewerkers, aangezien de volgende jaren ongeveer een vijfde van het personeel in Limburg met pensioen gaat. Met twee jobdagen in Hasselt, waar geïnteresseerden kunnen speeddaten met medewerkers, wil Infrabel vijftig vacatures invullen.

Specifiek voor Limburg zoekt Infrabel onder meer technici die zullen instaan voor het onderhoud, de montage en afregeling van de sporen en wissels, elektromechaniciens en bestuurders voor de technische werktreinen. Het is de eerste keer dat de infrastructuurbeheerder op deze manier te werk gaat. "We gaan letterlijk naar de mensen toe in hun plaatselijke dialect", aldus Frédéric Petit van Infrabel. "Met de campagne 'Wei sjiek is mich da! Is da iet veur oech? ' proberen we de mensen op ludieke wijze warm te maken om bij Infrabel te komen werken."

De aanwervingscampagne start zaterdagavond tijdens de basketbalwedstrijd tussen Limburg United en Charleroi. Infrabel zal promo voeren met een informatiestand en folders. Naast Limburg, Antwerpen en West-Vlaanderen volgen er nog jobdagen in Leuven, Brussel en Gent. Een volledig overzicht is te vinden op www.infrabel.be/jobdays.

bron: Belga