Tiener is op weg naar wereldrecord retweets voor gratis kipnuggets

Kipnuggets
Foto Pixabay

Zeggen dat de Amerikaan Carter Wilkerson dol is op kipnuggets is een zwaar understatement. Hij is goed op weg om het wereldrecord retweets op Twitter te verbreken zodat hij een jaar lang gratis kan eten van de snacks.

Op Twitter vroeg de jongen aan de burgerketen Wendy’s hoeveel retweets hij moest verzamelen om een jaar lang gratis te mogen smullen van de snacks. Het fastfoodbedrijf reageerde simpelweg met “18 miljoen”, maar Wilkerson liet de hoop niet varen.

De 16-jarige Amerikaan trok zijn stoute schoenen aan en lanceerde de oproep om zijn bericht te retweeten. Met succes, want ondertussen is dat al meer dan 2,2 miljoen keer gebeurd. Alleen Ellen Degeneres en Louis Tomlinson van One Direction deden het beter.

Amazon, Microsoft en Google

Ondertussen moeien grote bedrijven als Amazon, Microsoft en Google zich ook in de kwestie. De giganten moedigen elkaar aan om Wilkerson zoveel mogelijk retweets te bezorgen.

Andere organisaties, zoals United Airlines, bieden de jongen andere extraatjes aan als hij zijn doel van 18 miljoen retweets bereikt. En Wendy’s? Die zijn danig onder de indruk van het succes van de jongeman en genieten ongetwijfeld van de gratis reclame.