Zalando levert je bestelling waar je op dat moment bent

Webwinkel Zalando is gestart met een proefproject waardoor klanten het afleveradres vlak voor de levering nog kunnen wijzigen. Nu staat dat adres al vanaf de bestelling vast.
door
Xavier
Leestijd 2 min.

In enkele jaren tijd is de manier waarop we winkelen drastisch veranderd en de irritaties die daarbij horen, zijn mee geëvolueerd. Vroeger zaten mannen verveeld buiten te wachten tot hun partner klaar was met shoppen. Nu zitten we in de zetel te wachten tot onze nieuwe schoenen aan onze deur worden afgezet. Maar die tijd is binnenkort misschien voorbij.

Kleedje passen in het park

Zalando, een van de grootste webwinkels, voert tests uit met een aanpasbaar leveringsadres. Klanten die meedoen aan het proefproject, zullen kort voor de levering een melding krijgen. Ze zullen het adres dan kunnen aanpassen naar de locatie waar ze zich op dat moment bevinden. Dat kan je eigen woning zijn, maar ook de supermarkt, het park, enzovoort. De koerier zal de klant kunnen lokaliseren via de geolocatie op zijn of haar smartphone.

"We kennen het allemaal wel. Je wacht op een pakje, maar je zou eigenlijk boodschappen moeten doen of de kinderen van school halen. Of het is opeens mooi weer en je zou liever buiten op een terrasje zitten met vrienden dan binnen te moeten wachten", vertelt Ken Fontijn, Country Manager Benelux. "Wat doe je dan? Met dit nieuwe pilootproject bieden we onze klanten meer flexibiliteit."

Belgische start-up

Voor het proefproject werkt de webwinkel samen met de Belgische start-up Parcify. Klanten die willen deelnemen aan de test zullen bij hun bestelling geen adres moeten opgeven, maar er zal hen gevraagd worden om de Belgische app te downloaden. Ze zullen een ‘Parcify-adres' moeten opgeven en als het pakket op het virtueel adres geleverd wordt, krijgen ze een bericht. Daarna kunnen ze een locatie naar keuze opgeven.