Slimme jas van Google komt in herfst op de markt

Slimme jeansjas
Foto R.V.

De slimme jeansjas van technologiegigant Google en kledingmerk Levi’s ligt deze herfst nog in de winkels en zal zo’n 350 dollar (328 euro) kosten.

Dat hebben de twee bedrijven bekendgemaakt tijdens het South by Southwest-festival in Austin, Texas. Levi’s-topman Paul Dillinger stapte tijdens de voorstelling op het podium met de jeansjas aan.

Die werd vorig jaar gepresenteerd tijdens de jaarlijkse I/O-conferentie van Google. Gebruikers kunnen op de mouw tikken en vegen, en zo onder meer een telefoongesprek aannemen of een ander nummer opzetten.



Nu zaterdag maakten de twee bedrijven meer details bekend, zoals de prijs en de periode waarin de jas op de markt zal komen. Verder beloofden ze dat andere ontwikkelaars toegang zullen krijgen tot het ontwikkelplatform van het kledingstuk, waardoor ook zij toepassingen voor het technologische snufje kunnen bedenken.

Toch zijn er ook nog heel veel vragen. Zo is het niet duidelijk of de jas wereldwijd beschikbaar zal zijn. Zo is het goed mogelijk dat consumenten enkel in de VS er eentje kunnen aanschaffen.