Puppy van acht maanden oud gered uit autovelg

Blaze, de autovelg en zijn redders
Blaze, de autovelg en zijn redders - Facebook / Butte-Silver Bow Fire Department

In de Amerikaanse staat Montana is de hond Blaze met zijn hoofd in een autovelg vastgeraakt. Enkele uren later bevrijdde het brandweerkorps de viervoeter.

In Butte, een stadje in de Amerikaanse staat Montana, zal Blaze twee keer nadenken voor hij nog nieuwsgierig rondneust. Zijn baasje Joel ging enkele uren weg en verwittigde de autoriteiten dat zijn hondje alleen thuis was.

Wanneer Joel terug thuiskwam vond hij zijn hond terug in een autovelg. Het alerte baasje ging meteen naar het lokaal dierenziekenhuis, maar daar wisten dierenartsen geen raad. Het dierenziekenhuis belde naar het Butte-Silver Bow Fire Department, het brandweerdepartement van het stadje.

Met veel geduld en kokosnootolie haalden de brandweerlieden Blaze uit de velg. De hond had enkel last van een beetje pijn in de nek, maar komt er heelhuids vanaf. De brandweer hoopt dat Blaze zijn lesje geleerd heeft en dat gevallen als deze niet meer zullen voorkomen.