Netflix stoot porno van de troon in hotelkamers

Streamingsdienst Netflix wordt steeds populairder dan porno bij hotelgasten. Zo besteld slechts 1% video on demand, waarvan het in 90% van de gevallen om porno gaat, terwijl 40% Netflix streamt als dat ter beschikking is in zijn kamer.

Dat blijkt uit cijfers van Enseo, een bedrijf dat de technologie voor enterntainment in hotelkamers aanbiedt. De gasten blijven met Netflix bovendien langer voor de buis hangen. Zo kijkt iemand gemiddeld negentig minuten naar Netflix op hotel, tegenover veertien minuten naar uitzendingen over sport of nieuws.



“Voor veel hotel eigenaars is het niet eenvoudig om video on demand los te laten. In het verleden heeft de dienst voor heel wat inkomsten heeft gezorgd, zeker dankzij de pornografische video’s”, vertelt CEO van Enseo Vanessa Ogle. Maar volgens haar is het toch verstandiger om vandaag in Netflix te investeren. “Video on demand is niet langer winstgevend.”

Beschikbaarin 100.000 kamers

Afgelopen zomer sloot Enseo een deal met de streamingsdienst waardoor het bedrijf de app kon integreren in de televisies van hotelkamers, waardoor nu meer dan 100.000 kamers wereldwijd ermee uitgerust zijn. Maar Enseo is niet het enige bedrijf dat zijn pijlen op de populaire dienst richt. Sommige concurrenten maken gebruiken van toepassingen als Google Chromecast om hetzelfde te doen.