Tony Chocolonely brengt zelf een bier uit

Tony Chocolonely brengt bier op de marktTony Chocolonely brengt bier op de markt
Foto Wikipedia

Tony Chocolonely verovert steeds meer landen met hun gekke smaken chocolade, maar binnenkort waagt het bedrijf zich aan een nieuw avontuur. In 2017 komt er een Tony Chocolonely-bier op de markt.

Tony’s Chocolate Milk Stout, zo zal het nieuwe bier gaan heten. Of het ook de smaak van chocolade zal bevatten is nog niet geweten, maar de kleur zal alleszins gelijkaardig zijn. Een stout is namelijk een donkerbruin of zwart bier, meestal met een bittere smaak.

Het nieuwe gerstenat is een vervolg van het project dat het chocolademerk vorig jaar uitteste. Toen bracht het al eens een ‘limited edition’ biersoort op de markt. Het idee was een groot succes en wordt in 2017 uitgebreid.

Het bier zal in enkele Nederlandse café’s aangeboden worden als ‘bier van het moment’ en ook in Albert Heijn-winkels te verkrijgen zijn. Café’s kunnen het aankopen in kleine vaten van 20 liter. Gewone mensen zullen het in de winkel moeten doen met flesjes van 25cl.

Voor de ontwikkeling van Tony’s Chocolate Milk Stout, heeft de chocolademaker de hulp ingeschakeld van brouwerij de Prael. Dat is, net zoals Tony Chocolonely, een bedrijf dat prat gaat op ethisch verantwoord ondernemen.