Huismerk van Lidl scoort beter dan duurste merken in whiskeybijbel

Lidl

Whiskykenner Jim Murray brengt een nieuwe editie van de ‘whiskeybijbel’ uit. Opvallend is de hoge score die het huismerk van Lidl krijgt. De Glenalba scoort beter dan onder andere Johnnie Walker, die zo’n zes keer duurder is.

“De specerijen zijn druk, maar prachtig in balans gebracht met de zachtheid van de druif. De smaak wordt lang en perfect ondersteund door lichte oliën met hoogwaardige sherry”, zo looft de gids de Glenalba Sherry Cask Finish Scotch Whisky van Lidl. Goed voor een score van 95,5 op 100.

Grote merken zoals Johnnie Walker, Famous Grouse en Grant’s doen het minder goed, ondanks hun veel duurdere prijs. Met 49,99 euro is de Glenalba 92% goedkoper dan de gemiddelde whiskey.

Sinds de lancering vorig jaar heeft het merk al meerdere wedstrijden gewonnen. Een andere versie van Glenalba won vorig jaar op de wereldkampioenschappen de prijs voor beste ‘Blended Limited Release’. Daarnaast werd hij uitgeroepen tot beste huismerkwhisky van 2015.