‘Zit je haircut’ is slechtste slogan van het jaar

Foto Pixabay

‘Zit je haircut’, een slogan van een kapper in Utrecht, heeft de bedenkelijke prijs van slechtste slogan van het jaar in Nederland weggekaapt. Geïnteresseerden konden stemmen op hun favoriet.

Mensen konden op sloganverkiezing.nl hun stem uitbrengen op de slechtste slogan die een winkel dit jaar in Nederland fabriceerde. Een totaal van 15.326 stemmen werden uitgebracht.

De neerslag van die volksraadpleging was duidelijk: ‘Zit je haircut’ van een kapperszaak uit Utrecht kreeg met 3.246 het grootste aantal stemmen achter zijn naam. Slogans die mee het podium op mochten: ‘Your shit is my food’, van een Haags loodgietersbedrijf, en ‘Tiet voor een goede BH’, afkomstig van de fijnzinnige eigenaars van een lingeriewinkel uit Epe.

De wedstrijd kende zijn eerste editie in 2012, toen warenhuis HEMA won met ‘HEMA, de worst musical’. De jaren daarna volgden een tandartsenpraktijk die de slagzin ‘We do our business in your mouth’ bedachten en een aannemer die goud dacht te hebben gevonden met ‘Een timmer timmer, een tandarts boort… maar wij zitten lekker in Velsen-Noord’. Vorig jaar won het bouwbedrijf Steenman met de slogan ‘Iedere paal gaat erin’.