"Albert Heijn verlaagt prijzen als Test-Aankoop langskomt" (Colruyt)
Supermarktketen Albert Heijn laat zijn prijzen bewust zakken als Test-Aankoop zijn jaarlijkse prijzenquête houdt. Dat beweert grote concurrent Colruyt zaterdag in de kranten van Mediahuis, maar wordt door Test-Aankoop zelf "plausibel" genoemd. Door die tijdelijke forse prijsverlagingen probeert Albert Heijn Test-Aankoop te misleiden en zo als goedkopere supermarkt uit de vergelijking te komen.
"We ontdekten dat Albert Heijn vorig jaar al voor sommige producten zijn prijzen verlaagde tijdens de metingen. Dat gebeurde dit jaar ook bij de huismerken en de nationale merken", zegt Frans Colruyt, operationeel directeur van de Colruyt-groep. "Bovendien zien we dat eens de metingen van Test-Aankoop zijn uitgevoerd, Albert Heijn zijn prijzen opnieuw verhoogt."
Opvallend: het is Colruyt zelf dat de manipulatie van zijn concurrent ontdekte. De supermarktketen zegt wel dat Test-Aankoop niets fout doet. "Het is alleen jammer dat ze niet de middelen hebben om het hele jaar te meten zoals wij."
Daarom is Colruyt bereid 1 miljoen euro in een fonds te storten zodat Test-Aankoop meer armslag krijgt. Alleen mag de consumentenorganisatie geen geld uit de sector aanvaarden/
bron: Belga