«Constructief nieuws werkt wél»

Op de About-pagina van Metro wordt Monique Raaffels de kapitein van het Metro-schip genoemd, zonder ooglapje en houten been. Als hands-on manager zet ze sinds de start, vandaag exact zestien jaar geleden,
door
marketing
Leestijd 2 min.

de bakens uit.

Wat Monique Raaffels opmerkelijk vindt aan haar krant en mensen?

Constructief nieuws

“Omdat 100% van onze inkomsten van adverteerders komen, kunnen wij al eens ander nieuws brengen”, vindt Monique Raaffels. “Positiever en constructiever. Het nieuws waarvan journalisten van klassieke kranten denken dat het niet verkoopt. Wel, onze kranten worden elke ochtend graag uit de displays gehaald. Zo zorgen we ervoor dat je als lezer niet volledig depressief op je bestemming aankomt.”

Iedereen neemt initiatief

Iedereen die werkt bij Metro kan zijn en haar verantwoordelijkheid nemen. “Zo had onze productie- en distributiechef een plan gemaakt om de krant ook via de Kusttram te verdelen”, zegt Monique. “Dat hoefde hij niet eerst intern te toetsen en te overleggen. Nee, hij heeft het gerealiseerd en me dan ingelicht. Bij een groter bedrijf zou hier eerst overlegd over moeten worden, een Powerpoint-presentatie over gehouden zijn, tien man zijn goedkeuring hebben moeten geven... Wij doen het gewoon!”

Humor en relativering

Volgens het visitekaartje van Monique is ze bij Metro wat het opperhoofd bij sommige indianenstammen is: de geest en het hart. “Zo'n leuke tekst is al 15 jaar mijn deuropener. Humor en relativering zijn zo belangrijk!”

Veel overleg

Het 43-koppige team werkt samen op één vloer van 750m2. Zonder hoge schotten tussen de afdelingen. “We zijn nog steeds een heel vlak bedrijf met veel overleg tussen de afdelingen. Marketing en sales zitten op drie meter van elkaar. Hierdoor kan je snel reageren op vragen en wensen van klanten, wat ik super belangrijk vind.”

 

Zin om spontaan te solliciteren? Dat kan! Vul hier je gegevens in en voeg je CV toe.