Google pakt privacy van koeien bij de hoorns

Een foto van een rund op Google Maps doet momenteel de ronde op het internet. De reden? Google vervaagt de gezichten van personen die mee op de straatfoto's staan, om hun privacy te beschermen. Dat gebeurt automatisch en blijkbaar zeer streng, want de kop van de koe werd ook wazig gemaakt.
door
Kevin
Leestijd 2 min.

David Shariatmadari stuitte eerder deze week op het opmerkelijke beeld van de koe in Cambridge. De opiniërende redacteur van The Guardian deelde zijn vondst op Twitter, waar de foto al snel furore maakte. De tweet is intussen al meer dan 10.000 keer gedeeld.

Great to see Google takes cow privacy seriously pic.twitter.com/ACTBpDwno6

— David Shariatmadari (@D_Shariatmadari) 13 september 2016

Heel wat Twittergebruikers sprongen naar goede gewoonte op de foto om woordgrapjes te maken. De officiële reactie van een woordvoerder van Google aan BBC News zit dan ook stampvol Engelse woordspelingen. Vrij vertaald luidde de reactie ongeveer als volgt: "We dachten dat je ons in het ootje nam wanneer we het geloei hoorden, maar het bleek een waarheid als een koe. Het is duidelijk dat ons programma de koe iets te stevig bij de hoorns heeft gevat, maar we kunnen het rund geen ongelijk geven dat het zijn momentje in de schijnwerpers helemaal uitmelkt", aldus de woordvoerder van Google.

@D_Shariatmadari @jazmasta Cows should dress more modestly so they don't have to have their faces blurred in shame. pic.twitter.com/dBkfvpVprR

— Rev. Howard Furst (@revhowardfurst) 13 september 2016