Treinmaatschappij reageert maanden later op vrouw in nood

Eender waar te wereld kan je waarschijnlijk klachten horen over de stiptheid van treinmaatschappijen. Maar Amtrak, de spoorwegmaatschappij van de Verenigde Staten, heeft zich deze week van zijn laatste kant laten zien.

In februari kwam Amanda Carpenter vast te zitten in een lift in één van de stations van Amtrak. De communicatie-expert vroeg vervolgens hulp via Twitter. Nadat ze merkte dat het inspectiecertificaat voor de lift vervallen was, begon de situatie toch een beetje dringend te lijken.

Deze week reageerde Amtrak plots met de vraag of Amanda nog steeds in de lift zat. De Amerikaanse kon er gelukkig op antwoorden dat de situatie zeven maanden geleden werd opgelost.

Ondanks het grappige foutje, had Amtrak bij het voorval ook gereageerd. Toen kwam hun reactie een kwartiertje na de nood van Carpenter. Iemand had het bericht uit februari echter geretweet, waardoor het opnieuw in de aandacht van medewerkers van Amtrak sprong. Plichtbewust reageerden die, zonder naar het tijdstip van de oorspronkelijke tweet te kijken.

Hoewel het een zeer onschuldig foutje betrof, heeft de spoorwegmaatschappij zich verontschuldigd en Carpenter een gratis ritje op de hogesnelheidslijn tussen New York en Washington D.C. aangeboden.

Foto AFP /B. Smialowski