Treinmaatschappij reageert maanden later op vrouw in nood

Eender waar te wereld kan je waarschijnlijk klachten horen over de stiptheid van treinmaatschappijen. Maar Amtrak, de spoorwegmaatschappij van de Verenigde Staten, heeft zich deze week van zijn laatste kant laten zien.
door
Kevin
Leestijd 1 min.

In februari kwam Amanda Carpenter vast te zitten in een lift in één van de stations van Amtrak. De communicatie-expert vroeg vervolgens hulp via Twitter. Nadat ze merkte dat het inspectiecertificaat voor de lift vervallen was, begon de situatie toch een beetje dringend te lijken.

Guys. I'm trapped in an amtrak elevator at Bwi airport. Help?

— Amanda Carpenter (@amandacarpenter) 14 februari 2016

Deze week reageerde Amtrak plots met de vraag of Amanda nog steeds in de lift zat. De Amerikaanse kon er gelukkig op antwoorden dat de situatie zeven maanden geleden werd opgelost.

@amandacarpenter We are sorry to hear that. Are you still in the elevator?

— Amtrak (@Amtrak) 7 september 2016

Ondanks het grappige foutje, had Amtrak bij het voorval ook gereageerd. Toen kwam hun reactie een kwartiertje na de nood van Carpenter. Iemand had het bericht uit februari echter geretweet, waardoor het opnieuw in de aandacht van medewerkers van Amtrak sprong. Plichtbewust reageerden die, zonder naar het tijdstip van de oorspronkelijke tweet te kijken.

@amandacarpenter Someone just re-tweeted it. Wanted to make sure. Glad you're out :)

— Amtrak (@Amtrak) 7 september 2016

Hoewel het een zeer onschuldig foutje betrof, heeft de spoorwegmaatschappij zich verontschuldigd en Carpenter een gratis ritje op de hogesnelheidslijn tussen New York en Washington D.C. aangeboden.

Foto AFP /B. Smialowski