Ontwerper steekt bekende filmposters in nieuw jasje

Vanuit zijn passie voor film heeft ontwerper Peter Majarich zichzelf voor een grote uitdaging gesteld. Onder de noemer ‘A Movie Poster A Day‘ herontwerpt hij 365 dagen lang een filmaffiche in zijn eigenzinnige en eigentijdse stijl.

Het is een gigantische opdracht om elke ochtend met een nieuw ontwerp voor de dag te komen, en toch lijken Majarichs posters nooit last-minute in elkaar geflanst. De posters getuigen stuk voor stuk van veel nadenkwerk, een sterk oog voor detail, en een frisse digitale stijl.



Op de website, waar de ontwerpen te koop zijn, staat dat de originele poster in een esthetiek van popcultuur en minimalisme wordt gegoten, zonder daarbij de kern van de film uit het oog te verliezen. Zowel blockbusters als art-house films passeren daarbij de revue.

Day 149: Jaws. #amovieposteraday

A photo posted by Craft ✖️ Graft (@craftandgraft) on

Day 157: The Silence Of The Lambs. ? #amovieposteraday

A photo posted by Craft ✖️ Graft (@craftandgraft) on

Day 175: The Bourne Ultimatum. #amovieposteraday

A photo posted by Craft ✖️ Graft (@craftandgraft) on

Day 170: A bit of brushed aluminium for the Steve Jobs movie. #amovieposteraday

A photo posted by Craft ✖️ Graft (@craftandgraft) on