Belgische studenten dromen van job bij Google

MOUNTAIN VIEW, CA - SEPTEMBER 02: The new Google logo is displayed on a sign outside of the Google headquarters on September 2, 2015 in Mountain View, California. Google has made the most dramatic change to their logo since 1999 and have replaced their signature serif font with a new typeface called Product Sans. Justin Sullivan/Getty Images/AFP

Belgische jongeren zien Google als een droomwerkgever. Dat blijkt uit een studie van marketingbureau Universum bij 7.500 bachcelor- en masterstudenten.

Binnen enkele dagen begint de zomervakantie en daarmee breekt voor veel studenten de tijd aan om op zoek te gaan naar een baan. Veel jongeren dromen luidop van een plekje bij de grote multinationals. Zowel ingenieurs als economen geven de voorkeur aan een baan bij Google. Daarmee prijkt de internetreus voor het derde jaar op rij bovenaan de wenslijst van afgestudeerde jongeren, bericht De Morgen.

“Dit toont aan dat nieuwe technologieën een positieve impact hebben op het dagelijks leven van veel Belgen”, reageert François Gilson, Country Marketing Manager van Google. “Daarnaast blijkt hieruit dat vooral het innovatieve en dynamische imago van Google jongeren bevalt.”

Bij de ingenieursrichtingen vervolledigen Microsoft, Jan de Nul Group, BASF en BMW de top vijf. Economische en commerciële afgestudeerden bestempelen – naast Google – L’Oréal, Coca-Cola, Brussels Airlines en AB InBev als favoriete werkgever. De overheid is dan weer minder aantrekkelijk geworden.

Creatieve en innovatieve sfeer

Daarnaast polste de consultant ook wat de studenten belangrijk vinden bij hun toekomstige werkplek. In eerste instantie is een goede referentie voor hun verdere carrière van belang, alsook een ondernemende, creatieve en innovatieve sfeer.