Top 5 lievelingsmerken van generatie Y

Reclamebureau Moosylvania vroeg aan meer dan 3.500 millennials om hun lievelingsmerken in de afgelopen drie jaar te selecteren. Een gemeenschappelijk kenmerk van de winnende merken? Verbondenheid met de jonge consumenten via sociale media.

1. Apple

Hoewel de concurrentie groot is, blijft Apple met zijn iPhones, iPads, Macbooks en Apple Watch het meest populaire merk.

2. Nike

Jonge mensen die sportkledij nodig hebben, gaan meestal naar de Nike Store. De resultaten tonen ook dat de generatie Y ervan overtuigd is dat beweging noodzakelijk is voor een goede gezondheid.

3. Samsung

De Galaxy smartphones en tablets hebben een grote aanhang. Recent nog deed de Galaxy S6 het goed bij de millenials.

4. Sony

Sony’s Playstation, gaming-, foto-, and muziekaanbod is booming. Bovendien winnen ook de smartphones aan populariteit.

5. Microsoft

De technologiereus spreekt nog steeds tot de verbeelding. Onlangs lanceerde Microsoft een demo die toont hoe persoonlijke computers holografisch kunnen worden.