McDonald’s wil Japanners lokken met een gouden kipnugget

De Japanse tak van McDonald’s pakt uit met een kostbare campagne. Eters kunnen er nu een gouden kipnugget van 18 karaat winnen. 

Om opnieuw meer consumenten te lokken, pakte de fastfoodgigant in april al uit met een big mac met drie keer meer vlees. Nu lanceert McDonald’s een opmerkelijke wedstrijd in het land van de rijzende zon. Via de Twitterpagina van het bedrijf moeten liefhebbers van hamburgers de identiteit van een mysterieuze schurk achterhalen, om uiteindelijk kans te maken op een gouden kipnugget van 18 karaat met een geschatte waarde van 1.300 euro.

De Amerikaanse fastfoodketen probeert de harten van Japanse eters opnieuw te veroveren. Nadat bekend raakte dat de Japanse McDonald’s vervallen vlees kocht bij een Chinese handelaar en een klant amper zes maanden later een tand terugvond tussen zijn frieten, gaat het er niet goed met de hamburgertent. In 2015 draaide de keten een verlies van 25 miljard yen (204,6 miljoen euro) en moesten 130 restaurants de deuren sluiten.

https://www.youtube.com/watch?v=wbMcLtbbxKU