#sprouttobebrussels campagne moet imago Brussel opkrikken

door
Belga
Leestijd 2 min.

De afgelopen weken dook in Brussel een nieuwe campagne op die het imago van onze hoofdstad moet oppoetsen: #sprouttobebrussels. "Net als de spruit, moet je Brussel leren appreciëren. De stad heeft evenveel facetten als de spruit blaadjes heeft", legt Geert Potargent, een van de initiatiefnemers van het concept, uit. De meer dan 100 partners uit verschillende sectoren stelden hun ambities voor. #sprouttobebrussels heeft heel concreet drie doelstellingen: het imago van de stad opkrikken, de aantrekkelijkheid van de stad benadrukken en nog meer ambassadeurs voor de beweging op de been krijgen. En dat lijkt tot nu toe goed te lukken. Handelaars lieten de afgelopen weken spontaan weten aan de actie te willen deelnemen; er zijn al 24.000 badges verspreid en 30.000 stickers uitgedeeld. De Facebookpagina telt vandaag al 18.000 fans en de beweging vond heel wat weerklank op Twitter en Instagram.

De stichtende leden van de beweging - bpost, BECI, Brussels Airlines, Brussels Hotels Association, ING, Partena en Rossel - besloten daarom een versnelling hoger te schakelen en een vzw op te richten "om de beweging en zijn missie voor de lange termijn te lanceren". De bedoeling is dat #sprouttobebrussels uiteindelijk uitgroeit tot een label als "I Amsterdam" of "I Love New York". Vanaf vandaag kan ook iedereen zijn Brusselse spruit delen via het platform sprouttobebrussels.be.

De vzw #sprouttobebrussels ontwerpt en ontwikkelt haar eigen projecten met de steun van meer dan 100 partners uit verschillende sectoren: 60 handelaars (restaurants, fritkoten, brouwers, ...), 13 culturele partners, 17 academische partners, 12 mediapartners, 18 economische partners, 5 partners uit het verenigingsleven en 2 institutionele partners.

bron: Belga