Man naar het ziekenhuis nadat giftige spin het op zijn penis gemunt had

Een Australische man heeft zichzelf in allerijl naar het ziekenhuis gesleept. De reden? Hij was onwel geworden nadat een giftige roodrugspin hem had getrakteerd op een beet in zijn geslachtsapparaat. 

De 21-jarige man zat rustig op het toilet, toen hij plots een hap voelde in zijn edele delen. Het slachtoffer belde onmiddellijk een ambulance, maar voelde zich zo slecht dat hij stande pede zelf naar het hospitaal vertrok.



De roodrugspin is verwant met de beruchte Noord-Amerikaanse zwarte weduwe en is herkenbaar aan het zwarte lijf met op de rug een rode figuur. Een beet van het beestje zorgt voor immense pijn, een verhoogde bloeddruk en zwellingen, gevolgd door hoofdpijn en misselijkheid. Het gif kan dodelijk zij, maar sinds de ontwikkeling van een tegengif in 1953 zijn er geen dodelijke gevallen van de spinnenbeet meer bekend.

Ondertussen is de man opnieuw stabiel en mocht hij het ziekenhuis al verlaten.

Flickr / R. Wick