t-groep werkt aan werk in de hoofdstad

“Werken in Brussel, dat moet in je genen zitten”, lacht Caroline Masquelier, District Manager van t-interim. Zij moet de juiste profielen zoeken van mensen die willen werken in de hoofdstad en ziet enkel opportuniteiten.

“De versmelting van culturen maakt het net boeiend; je hebt hier de hele wereld verzameld op een handvol straten. En ook op het kantoor is dat zo. Voor ons is het dagelijkse kost om de telefoon op te nemen in het Nederlands, de volgende in het Frans en de volgende in het Engels. Daar kan dan ook nog eens Spaans tussen zitten, dat hoort er allemaal bij.”



“Voor Brussel-centrum zoeken we voor onze klanten voornamelijk hooggeschoolde bediende-profielen, in de rand rond de hoofdstad zoeken we daarnaast ook logistieke medewerkers. Het grootste probleem waar wij mee geconfronteerd worden is het gebrek aan voldoende talenkennis bij de kandidaten. Tweetaligheid is een vereiste bij zowat alle vacatures en dat is niet altijd zo vanzelfsprekend. Ook mobiliteit is belangrijk. Ideaal is een werkplek die goed bereikbaar is met het openbaar vervoer.”

Caroline_Masquelier_web
Caroline Masquelier, District Manager
Kathleen_Wuyts_web
Kathleen Wuyts, Business Unit Manager

 

 

 

 

 

 

Multidisciplinair

In de hoofdstad werkt t-interim nauw samen met Ascento, ook van t-groep. “Wij zijn ook zelf op zoek naar HR Consultants om ons team in Brussel te versterken”, zegt Katleen Wuyts, Business Unit Manager Ascento Brussel: “Dat zijn mensen die een achtergrond hebben in rekrutering. Bij ons worden ze dan multidisciplinair ingezet. We hebben verschillende expertises hier op het kantoor, dat is rekrutering en selectie maar ook talent management, leadership development en ook outplacement. Dat is net de unieke aantrekkingskracht van Ascento, de verschillende disciplines waardoor je niet enkel verticaal maar ook horizontaal kan doorgroeien door verschillende expertises op te doen. Er is telkens een opleidingstraject voorzien, we werken met het meter en peter-principe en zo volg je dan een groeipad tot senior waarbij je expertise hebt ontwikkeld in al die verschillende domeinen.”

“We kijken uit naar mensen die al enige bagage hebben en die graag en goed kunnen luisteren naar de klant, de juiste analyse kunnen maken en goed kunnen adviseren. We verkopen niet iets wat op een schap ligt. Het is heel belangrijk om goed te luisteren want vaak gaat het om complexe vragen en moet er een oplossing op maat komen.”


3 vaardigheden die je volgens t-groep nodig hebt om aan de slag te gaan in Brussel

1. Tweetaligheid
Nederlands en Frans zijn een minimum. Zelfs een verkoopster in een boetiek moet de beide talen beheersen. Engels komt ook altijd van pas.

2. Flexibiliteit
Je komt in contact met veel culturen. In Brussel zitten niet alleen toeristen maar wonen en werken zeer veel nationaliteiten samen.

3. Dynamiek
Brussel bruist van het leven. Brusselaars zijn sterke mensen. Je moet zelf ook sterk in je schoenen staan en met veel energie aan de slag willen gaan.


Katrien_Stoefs_web

Katrien Stoefs
38 jaar, Office Manager t-interim Halle

“Ik werk al 12 jaar in de interim-sector in het Brusselse, ik ben zelf geboren in Brussel en heb altijd in Ganshoren gewoond. Brussel is dus echt mijn thuis, de verscheidenheid trekt me enorm aan. Zeker in mijn werk, ik kom hier in contact met verschillende culturen en nationaliteiten. Als Office Manager moet ik kandidaten plaatsen bij onze verschillende klanten en we krijgen enkel positieve reacties van de kandidaten die in Brussel aan de slag mogen. Ik zie alleen maar voordelen.”

Itzel_Lusenti_web

Itzel Lusenti
30 jaar, Recruitment Consultant t-office Brussel

“Ik ben het vleesgeworden voorbeeld van de diversiteit in Brussel», lacht Itzel: «Ik kom uit Frankrijk, heb buitenlandse roots maar woon nu al jaren in Brussel en werk als Recruitment Consultant voor t-groep. Nationaliteit is hier niet belangrijk, ook de leeftijd speelt geen rol. We kijken of je de juiste competenties hebt voor de job en zo kiezen we de juiste kandidaat. Ik vind het superleuk om voor mensen te werken en te begrijpen wat ze graag willen doen.”

Evelyne_Miggiano_web

Evelyne Miggiano
44 jaar, HR Consultant Ascento Brussel

“Ik houd mij als HR Consultant ook bezig met outplacement. Daarbij begeleid ik mensen uit verschillende sectoren die geconfronteerd werden met een ontslag. Gedurende een jaar werk ik met de groep met de bedoeling een tweede professioneel leven uit te bouwen, soms gaat dat gepaard met zeer drastische veranderingen. Iemand met een administratieve job kan opnieuw starten als winkeluitbater. Dat zijn stuk voor stuk prachtige verhalen van mensen die echt gemotiveerd zijn.”

 

t-groep_logo_web

Dit artikel wordt u aangeboden door onze partner t-groep.