Tinder-CEO doet de perfecte foto uit te doeken

A picture shows the logo of dating app Tinder on a tablet in Paris on March 15, 2016. / AFP PHOTO / LIONEL BONAVENTURE

Een goede foto is van belang op een datingapp als Tinder, zeker aangezien de tijd tussen de eerste indruk en de beslissingen om links of rechts te vegen over het algemeen maar enkele seconden in beslag neemt. Op Advertising Week Europe in Londen gaf Sean Rad, de CEO van Tinder, enkele tips.

“Volgens de data zal je foto beter scoren als die je interesses of je persoonlijkheid uitbeeldt. Als je bijvoorbeeld skiet, is het een goed idee om een foto te gebruiken waarop je aan het skiën bent”, aldus Rad.



“Ik zeg altijd tegen mensen dat ze zichzelf moeten zijn. Een match zal meer betekenisvol zijn als de andere jouw hobby ook uitoefent of bewondert, of het nu gaat om skydiven of postzegels verzamelen”, verklaart de CEO bij Metro UK.

Rad onthulde ook nog enkele no-go’s voor je Twitterprofiel. Zo zijn groepsfoto’s vaak een te grote tijdsverspilling om te zoeken naar de persoon in kwestie. Te professionele foto’s zijn blijkbaar ook niet goed: een portretfoto is te saai, terwijl een te duidelijke modellenpose ook niet aantrekt volgens de verantwoordelijke van de datingapp.

Foto AFP / L. Bonaventura