Nieuwste internetsensatie: een plas

Dat de meest banale zaken een bron van entertainment kunnen zijn werd gisteren nog maar eens bewezen in het Verenigd Koninkrijk. Iemand lanceerde er gisteren een livestream van een plas op een kruispunt voor voetgangers. Totaal onverwacht groeide die plas uit tot een heuse internetsensatie.

Heel wat ogen richtten zich gisteren op Newcastle via de streamingapp Periscope. De grote ster van de show was een plas, die zich aan het einde van een brug bevond. Voorbijgangers die geen natte sokken wilden, moesten op zoek naar een manier om rond de plas te gaan. Wat ze waarschijnlijk niet wisten is dat duizenden mensen keken hoe ze dat deden.



De livestream groeide immers snel uit tot een gigantisch succes. Op een bepaald moment had de stream meer dan 20.000 bezoekers op hetzelfde moment. Toen het spektakel na zes uur was afgelopen, hadden meer dan een half miljoen mensen gekeken naar de beelden van de plas.

Het idee kwam van Richard Rippon, een social media manager bij marketingbureau Drummond Central. Hij beweert dat het geen marketingstunt is, maar dat het allemaal begon als een grap. “Dit is geweldig. Er zijn zo veel plassen op de wereld en de deze is van ons dus we zijn er erg trots op. We zetten de stream op poten voor ons eigen vermaak, zodat iedereen tijdens het werk kon kijken hoe mensen zich een weg baanden rond de plas”, aldus Rippon aan The Telegraph.

De hashtag #DrummondPuddleWatch groeide al snel uit tot een trend in het Verenigd Koninkrijk. Via Twitter werden ontwikkelingen op en rond de plas meteen gedeeld.

De plas werd zelfs een politieke kwestie.

Ook pientere zakenlui zien graten in de plas. Zo verkoopt iemand een flesje water van de plas en prijst een modeblad enkele regenjassen aan om in stijl over de plas te springen.

Als het Verenigd Koninkrijk gisteren een bijzonder onproductieve dag had, lijkt er maar één schuldige. De plas infiltreerde zelfs tot het kantoor van peilingbureau YouGov.

Foto: Twitter / SeanHood