Deze zoektermen gebruikten we het meest in Google

An Indian man surfs on his mobile phone using the Google search engine with its new logo, in Siliguri on September 2,2015. Google refreshed its logo to better suit mobile devices that are supplanting desktop computers when it comes to modern Internet lifestyles. The 17-year-old Internet company is keen to follow users of its online products onto new generations of Internet-linked devices such as smartphones, tablets and watches. AFP PHOTO / Diptendu DUTTA / AFP / DIPTENDU DUTTA

Google heeft onthuld wat de meest gezochte zoektermen van 2015 zijn. In Vlaanderen is dat ‘nurfen’, in Wallonië ‘Scientology’.

In Vlaanderen kaapt ‘nurfen’ de eerste plaats weg in het lijstje van de ‘Wat is’-zoekopdrachten. Uit de televisieserie ‘Bevergem’ kon de betekenis van het woord niet afgeleid worden, vandaar dat velen de hulp van Google inschakelden. Op de tweede plaats staat ‘tax shift’, gevolgd door ‘wat is de regel van drie’.



Aan de andere kant van de taalgrens is geen enkele Vlaamse zoekterm terug te vinden. Zo was in Wallonië ‘wat is Scientology’ de hamvraag van het jaar. Vooral het Brusselse hoofdkwartier van die beweging is uitvoerig in de Franstalige media geweest. Op de tweede plaats staat ‘le boldo’, een kruidenmiddel afkomstig van de boldoboom die enkel in de Andes groeit en geneeskrachtige eigenschappen bevat. ‘Une maryse en cuisine’ sluit de top 3 af, wat staat voor een pannenlikker.

De ontwikkeling van allerlei sociale applicaties riep bij heel wat Vlamingen veel vragen op. Op de eerste plaats van de top 10 van zoekopdrachten die beginnen met ‘Hoe werkt’, staan Snapchat, Tinder, WhatsApp en Instagram. In Wallonië werd het meest gezocht naar een oplossing om wifi-verbinding te maken en om Windows 10 te installeren.

 

GEEN TIJD OM HET PERFECTE KERSTCADEAU TE KOPEN?
Geen nood. Bezoek onze pop-up webshop voor leuke, verrassende deals van de dag. De aantallen zijn beperkt, snel zijn is de boodschap!